torsdag 21 juli 2011

Processen från tanke till skapande

Ibland är den lång. Ibland kommer man aldrig till skott och det man tänkt på förblir en tanke. Ett tankeUFO. Och ibland, då hinner man knappt tänka tanken innan man klipper, syr och är klar. Det här är resultatet av ett sådant tillfälle.

Igår beställde jag en ny symaskin, en Janome CoverPro. Och hög på adrenalin efter att ha skickat beställningen (har länge och väl velat och nu äntligen kommit till skott) gick jag in i syrummet för att sy mig till lite lugn i kroppen. Öppnade skåpet där jag förvarar mina mjuka tyger för att välja ut ett tyg att klippa i. Blicken föll på korgen med diverse, där fanns en rulle orange bollfrans. Insåg att jag ville sy något jag kunde dekorera med bollfransen. Gick vidare till nästa skåp, där jag förvarar mina vävda tyger. Hittade en örngott som passade mina syften perfekt och bestämde mig för att det fick bli en kjol. Älskar att sy kjolar! Och det här är vad som kom ut ur maskinerna, bara en liten stund senare:




Mönstret är mitt eget, materialet är loppisfyndat (utom mudden som är från Stoff och Stil) och storleken är 110. Den är till salu om någon skulle vara intresserad, priset är 175 kronor inklusive frakt. Längden på kjolen är 31 cm från muddens överkant till kjolens nederkant. Den fungerar säkert från stl 104 också, speciellt om man har ett barn av lite grövre modell än jag har. Kläderna jag syr är av ganska smal modell, eftersom mina barn är det.

5 kommentarer:

Fangoria sa...

Härligt när det bara flyter på sådär och man slipper pausa mitt i inspirationen! =) Jättefin kjol, härliga färger och mönster!!!!!
Kjolen i det förra inlägget är oxå superläcker, jag har själv tänkt länge på att sy en liknande modell, med jeans upptill alltså, till mig själv, men mest annars sett "volang-varianten" och inte riktigt vetat om det är nåt för mig (med flera lager volanger, du vet), men den här var mer min grej! Tack för inspiration! =)

MinaMirakel sa...

Undrbar, jättefina färger!/Åsa

Pilutta Dej Design sa...

Å så fin, älskar bollfransen

Blogger sa...

If you're trying to lose weight then you certainly need to get on this totally brand new personalized keto diet.

To create this keto diet service, licenced nutritionists, fitness couches, and professional cooks joined together to produce keto meal plans that are efficient, convenient, price-efficient, and enjoyable.

Since their first launch in 2019, 1000's of individuals have already completely transformed their body and well-being with the benefits a professional keto diet can offer.

Speaking of benefits; in this link, you'll discover eight scientifically-confirmed ones provided by the keto diet.

Blogger sa...

If you're looking to lose kilograms then you certainly need to try this totally brand new tailor-made keto meal plan.

To create this keto diet, certified nutritionists, fitness trainers, and professional cooks united to provide keto meal plans that are effective, suitable, price-efficient, and enjoyable.

Since their first launch in January 2019, 1000's of individuals have already transformed their body and health with the benefits a professional keto meal plan can give.

Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover eight scientifically-certified ones provided by the keto meal plan.