måndag 19 mars 2012

Dammat av syrummet

Det ploppar ut bebisar i släkten och bland vänner till höger och vänster just nu. Fick sådan lust att sy bebisset. Har aldrig sytt en body, så innan jag gav mig på "fintyget" plockade jag fram en liten snutt av ett tyg som legat på hyllan i åratal. Sydde en t-shirt av det till min stora dotter för flera år sedan och sedan dess har det legat orört.

Byxorna ser väldigt små ut, skulle tro att jag får sy nya som är större. Både bodyn och byxorna är dock sydda i stl 62. Detta set blev tillräckligt bra för att ge bort, det får gå till släktingar som fick bebis för någon månad sedan.

Efter det lyckade försöket gav jag mig på att klippa i det fina tyget jag köpt just för ändamålet. Tänkt till vänner som fick en liten dotter för ett par dagar sedan. Jag hoppas dom ska tycka om det, det gör i alla fall jag. Samma problem med byxorna som ovan, funderar på att sy ett par till innan jag skickar iväg det. Och sy en mössa till. Eller kanske en filt... Eller... Eller... Finns så mycket fint man vill sy.

Det är i alla fall toppen att ha hittat tillbaka till sylusten. Det får bli vad det blir av den, jag jobbar så mycket nu att syendet får stå tillbaka lite.

7 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Det var längesedan, kul att se ett inlägg.
Bodyn ser väldigt fin ut, byxorna med!/Åsa

Beas sa...

Kikar in för att berätta att en ny "Använd det du har" utmaning startar i april.

Hoppas att du vill vara med igen.

Kram Bea

Sofia / rufi design sa...

Vilka fina presenter!

Camilla sa...

Jättefina set!

Malin/ Tjabos Skat sa...

Fina sett båda två!

Blogger sa...

If you're looking to lose weight then you certainly need to get on this totally brand new custom keto plan.

To create this service, certified nutritionists, fitness couches, and top chefs joined together to provide keto meal plans that are powerful, painless, price-efficient, and enjoyable.

Since their grand opening in January 2019, hundreds of individuals have already remodeled their figure and health with the benefits a good keto plan can offer.

Speaking of benefits; clicking this link, you'll discover eight scientifically-proven ones provided by the keto plan.

Blogger sa...

Did you hear there's a 12 word sentence you can tell your man... that will trigger intense emotions of love and instinctual appeal to you buried within his chest?

Because deep inside these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's impulse to love, cherish and protect you with all his heart...

===> 12 Words Will Trigger A Man's Desire Impulse

This impulse is so hardwired into a man's brain that it will make him try harder than ever before to love and admire you.

As a matter of fact, triggering this influential impulse is so binding to getting the best possible relationship with your man that the second you send your man one of the "Secret Signals"...

...You will soon find him expose his heart and mind to you in such a way he's never expressed before and he'll recognize you as the one and only woman in the galaxy who has ever truly attracted him.