måndag 3 mars 2008

Blårandig trikåklänning

Nu har jag äntligen lyckats knåpa ihop en klänning som passar till Micro. Blårandig trikå (Secondhandfyndad)

Mönster: Eget, storlek ca86 eller kanske 92.

Tyg: Superhärlig Secondhandfyndad trikå. Sorgligt nog min sista större bit, nu är det bara spill kvar.

Positivt: Den passar den här gången! Gjorde inga större misstag, vilket väl måste betyda att lite av det jag lärde mig på dom tidigare projekten fastnade i min teflonhjärna. ;)

Negativt: Egentligen inget, mer än att tyget nu är slut då kanske. Blev inte 100% nöjd med fållen i nederkanten, men inte heller tillräckligt missnöjd för att sprätta upp och göra om.


Nu blir nästa projekt att försöka få ihop en klänning i bomullstyg som passar. Eller två, en till varje dotter. En dagisväska står också på listan, men måste ta mig iväg och köpa vliseline först tror jag.

5 kommentarer:

Gekko sa...

Jättesöt! Härligt tyg, så ovanligt att hitta trikå på secondhand! (eller iaf den secondhandbutik vi har här)

Vindling sa...

Nej, det hör ju inte till vanligheterna här heller, så jag kastade mig raskt över dom tre bitarna som fanns. En knapp meter av varje för trettio kronor styck vill jag minnas att det var.

Gulligan sa...

Vilken fin klänning..

Anonym sa...

Jättefin!

Anonym sa...

Vilka härliga färger, en riktig sommarklänning!