söndag 9 november 2008

Nu blir det till att vänta!

Igår var jag på syfestivalen och inspirerades, shoppade och kikade på overlockmaskiner. Kom hem med en del tyg, knappnålar, undertrådsspolar och en rulle Totally Stable.

På symaskinefronten var det tillslut en Brother 3034D jag fastnade för. Mycket för det trevliga bemötandes, och tiden dom tog sig att visa och berätta, i deras monter. På det stora hela tror jag att man får ganska likvärdiga maskiner, oavsett märke, i den prisklassen. Jag köpte dock ingen maskin på mässan, men nu är den beställd. Det blir Skövde symaskiner som får äran att leverera min nya kompis. Nu blir det då bara en evinnerlig väntan innan den kommer. ;)

Är jättesugen på att sätta mig att sy nu, men tänker nog vänta in den nya maskinen. Eller inte. Det visar sig. :D Jag känner mig rätt glad just nu.

Ska se om jag lyckas få till ett foto på tygerna jag köpte också, men det blir lite senare. Nu är det middagsdags här.

4 kommentarer:

LinSar sa...

Va kul med en ny kompis.Alltid lika roligt

Anonym sa...

Grattis till maskinköpet! Jag har föregångaren, 1034, och är hur nöjd som helst. Lätt att trä och ställa in och har i snart ett år fungerat problemfritt varje gång. Hoppas du blir lika nöjd!

Vindling sa...

Tack. :D

Jag fick provträ den igår på mässan och klarade det utan större problem, så det är jag faktiskt inte ett dugg orolig över. Jag tror, och hoppas, att jag ska bli nöjd.

OttoPippi sa...

Vad roligt! Grattis! Väntar även med spåänning på dina tyger :-)