fredag 22 juli 2011

Jag har fått en ny älskling

Idag landade den hos mig, min nya älskling. Blev inte en Janome, som jag hade beställt, men väl en Elna 444, samma maskin i annan kostym. Och jag är så kär, så kär. Den syr så mjukt och härligt och än så länge kommer vi väl överrens. Får väl se när det blir dags att bandkanta, kantbandsfoten var restnoterad och dyker upp så småningom.



Premiärsömnad på nya maskinen blev ett linne till mig själv som jag haft planer på ett tag. Köpte tyget på stoff och Stils rea förra hösten, så det har legat till sig i min garderob. Mönstert snickrade jag ihop själv, utifrån ett köpt linne som jag tycker passar rätt bra. Kortade av axelbanden litegrann, annars är de rätt så lika.



Kantbandet i halsringningen blev dock någon cm för långt. Det står ut en aning. Måste ha mätt fel när jag skar till det för i ärmhålen blev de perfekta.



Och så en närbild på fållen, sydd på nya maskinen. Det blir ju bara såååå snyggt!

Linnet har inte fått någon namnlapp, de är nästan helt slut och jag velar en massa över vart jag ska beställa nya. Och hur de ska se ut.

1 kommentar:

Blogger sa...

Do this hack to drop 2lb of fat in 8 hours

More than 160,000 women and men are utilizing a easy and SECRET "water hack" to drop 1-2 lbs every night in their sleep.

It's very simple and it works with everybody.

This is how to do it yourself:

1) Hold a clear glass and fill it up with water half the way

2) And then learn this proven hack

you'll be 1-2 lbs lighter the very next day!