fredag 31 augusti 2012

Linning på tights

Här tänkte jag visa några bilder på hur jag syr linningen när jag syr tights. Det finns själklart en massa andra sätt att göra det på också, men så här gör jag, just nu.

 Jag börjar med att klippa en reså ca 2,5 cm kortare än barnets midjemått. Resåren är 2cm bred.

 Sedan syr jag ihop resåren till en rundel.

 Markerar fjärdedelar både på resårrundeln och byxan.

 Nålar fast.

 Och syr på overlocken.

 Därefter viker jag ner resåren. På just det här mönstret (Ottobre 4/04) är byxan så hög att jag viker ner två gånger.

 Sist stickar jag ner resåren med förstärkt raksöm i nederkant av resåren.

2 kommentarer:

Beas sa...

Och du syr och syr så flitigt! Verkligen fina saker du får ihop.

Kram Bea

Blogger sa...

If you're looking to lose kilograms then you certainly need to jump on this brand new custom keto diet.

To produce this service, certified nutritionists, fitness couches, and top chefs have united to produce keto meal plans that are productive, suitable, cost-efficient, and satisfying.

From their launch in 2019, thousands of clients have already remodeled their body and health with the benefits a certified keto diet can provide.

Speaking of benefits; in this link, you'll discover 8 scientifically-confirmed ones provided by the keto diet.