fredag 1 augusti 2008

En elefant balanserade...

När jag kom hem från Riddarveckan låg ett paket och väntade på mig. Underbara elefanter i alla tre färgerna. Fast vi skulle ju egentligen bara hem och packa om inför resan till norrland och sommarstugan.
Jag lyckades förhandla mig till att få ta symaskinen med mig, och packade raskt ner det bruna elefanttyget, alldeles för underbart för att det skulle ligga hemma och vänta på mig i flera veckor till. Ett alster lyckades jag få ihop. Men så underbart tyget är!


Mönster: Raglantröja i t-shirtmodell från Yrväder. storlek 86/92.

Material: Bruna elefanter från Jofotex, mudd från Stoff och Stil samt namnband från Mina Namnband.

Positivt: Elefanterna! Och att t-shirten verkligen gick hem hos lilltösen. Hon har använt den flera gånger redan.

Negativt: Skulle väl vara att jag missade att ställa om till raksöm när jag bytte till tvillingnål, vilket resulterade att jag knäckte min sista 4,0mm stretchnål. Hade som tur var en annan tvillingnål med mig så jag kunde fixa till fållarna i alla fall.

Med på bilden finns också mitt auktionsfynd, om jag ska blogga om senare.

1 kommentar:

LinSar sa...

Söt tröja.Härliga bilder från Riddarveckan.