fredag 24 april 2009

Tredje paret ut

Tredje paret byxor i mitt byxprojekt blev ett par i brunlila (eller vad man nu ska kalla färgen) manchester. Med fickor den här gången. Inspirationen till fickorna har jag fått från diverse olika sybloggare.

Material: Manchester från min syster. Mudd från Stoff och Stil. Tyget till fickorna är från ett loppisfyndat örngott. Namnband och storlekslapp från Mina Namnband.

Mönster: Eget, stl 98.

Positivt: Nu är jag nöjd med mitt byxmönster, i alla fall det för stumma tyger.

Negativt: Jag är inte helt nöjd med fickorna. Men de fick bli en nödlösning så att tösen skulle bli nöjd med byxorna. Ska nu tat tag i att ta fram ett byxmönster med "vanliga" fickor.

Har även sytt ett par byxor i velour för att testa mitt mönster för mjuka tyger. Passformen på dessa blev bra, men byxorna i övrigt är så fulla med fel och misstag att se inte ens kommer visas på bloggen. Man ska verkligen inte försöka sig på att sy när man är på dåligt humör.

3 kommentarer:

OttoPippi sa...

Schyssta brallor! Tuffa fickor!!

Anja Allvin sa...

håller med ottopippi! ;-)

florin design sa...

Gillar brallorna!
För mig är det tvärt om, när jag är på dåligt humör nästan måste jag sy för att kunna bli på bra humör igen :-)