torsdag 10 september 2009

The return of the Snarkis

Två till Snarkisar har det blivit. En till varje dotter. Stora tjejen designade sin själv (den bruna) och lilltjejen övergav snabbt den första jag sydde (Den är ju din, mamma!) för den nya.



Sydda av spillbitar, utan mönster, stoppade med kuddstopp. Och fortfarande lika roliga att sy.



Så har det ju dessutom gått och blivit höst och jag fick lust att sy lite mössor. Dessa är de första två ut, till min lilltjej. Eget mönster. Premiär för mig att sy i jny-designs underbara husvagnstyg. Den mössan är fodrad med svart trikå från E-slöjd. Den andra mössan är sydd i uggletyg från Jofotex och fodrad med enfärgat röd trikå, också den från Jofotex.

Mössor är otroligt roligt att sy. Har en ytterligare laddning med tio mössor som väntar på att blggas om, dessa är meningen att jag ska försöka få sålda. Producerar för fullt just nu för att bygga upp ett litet lager att ha till försäljning. Återkommer om detta framöver.

Inga kommentarer: