tisdag 26 oktober 2010

När blir ett UFO ett UFO?

Här kommer en tröja som jag haft i tanken i över ett år nu tror jag. Ett tankeUFO helt enkelt.



Min fyraåring har en hund som är hennes allra bästa vän och trogne följeslagare. Den har hängt med i vått och torrt sedan hon var ungefär 8 månader. Han må vara nött och sliten, men i hennes ögon är han den bästa som finns.

Jag kom på idén att göra en tröja med en hundapplikation. Tänkte först göra applikationen i velour för att få den riktigt mjuka, gosiga känslan, men lyskades inte hitta någon velour i rätt brun nyans. Men på syfestivalen i februari hittade jag hos E-slöjd en stuvbit interlock i en bra färg, så jag fick tänka om.

Sedan dess har jag funderat och funderat på vilken bottenfärg tröjan skulle ha. I mina gömmor finns det mest mönstrade trikåtyger, men jag ville ha något enkelt, som inte tog över för mycket. Ville att fokus skulle vara på applikationen. Tillslut bestämde jag mig för svart. Så blir den också ganska lätt att matcha till byxor av olika slag.

Applikationen är sydd efter konstens alla regler med Vlisofix och Totally Stable. Det var lite pilligt, men resultatet blev mycket bra.



Mönstret är Ottobre Creative Workshop 301, modell A. Storlek 104, men lite förlängd för att passa längre.

Materialet är helt och hållet E-slöjd, förutom muddarna i ärmslut och remsan i halslinningen som är från Stoff och Stil.

Jag tror att tröjan kommer bli populär hos fyraåringen. Om jag kan få henne att prova den... Just nu hade hon inte tid, hon skulle titta på film och ta igen sig lite efter dagis.

9 kommentarer:

Skaparstigen sa...

Så bra idé! Det är ju nåt speciellt med sådana gosedjur de haft när de varit riktigt små.

MinaMirakel sa...

Applikationen blev jättefin, snyggt med svart botten!/Åsa

Fangoria sa...

Oj så snygg!

Knuffodragen sa...

Vilken mysig tröja. Jag gillar applikationen starkt!

Marina sa...

Så fin!

Hello sa...

Åh, den är jättefin! Hon kommer ju älska den när hon har tagit igen sig lite :)

OYB sa...

Oj vilken ursnygg applikation! Tror din fyraåring kommer älska den!

Blogger sa...

This way my associate Wesley Virgin's adventure launches in this shocking and controversial VIDEO.

You see, Wesley was in the military-and shortly after leaving-he found hidden, "self mind control" secrets that the government and others used to get everything they want.

These are the exact same methods tons of celebrities (especially those who "became famous out of nowhere") and the greatest business people used to become rich and famous.

You've heard that you only use 10% of your brain.

That's because the majority of your brain's power is UNTAPPED.

Perhaps that thought has even occurred INSIDE your very own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head about 7 years ago, while riding an unlicensed, trash bucket of a car without a driver's license and $3.20 on his debit card.

"I'm absolutely fed up with living check to check! When will I become successful?"

You've been a part of those those types of questions, right?

Your success story is waiting to happen. You just have to take a leap of faith in YOURSELF.

Take Action Now!

Blogger sa...

Use this diet hack to drop 2 lb of fat in just 8 hours

At least 160000 men and women are using a simple and SECRET "liquid hack" to burn 2 lbs every night in their sleep.

It is very simple and works with anybody.

You can do it yourself by following these easy steps:

1) Hold a drinking glass and fill it half glass

2) Then follow this amazing hack

so you'll be 2 lbs thinner the very next day!