torsdag 24 juli 2008

Massor med utmaningar

Jag har blivit utmanad av ME, Man Made och totaja.

Först reglerna:Svara på alla frågor.Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din. Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag:
-Hjälpa sambon med tapetseringen av det tredje sovrummet
-Umgås med barnen
-Njuta av att vara i stugan
-Hälsa på barnens gammelfarmor
-Handla

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Sommaren 1998 jobbade jag som "dagmamma" åt några små barn under sommarlovet från universitetsstudierna. På hösten drog mitt sista studieår igång.

Ställen du bott på?
Född och uppvuxen i Arboga kommun, flyttade sedan till Umeå för att plugga. Bodde under loven hemma hos mamma i huset där jag bott i hela mitt liv. Flyttade tillbaka dit när studierna var klara, men bara över sommaren. När hösten kom flyttade jag ihop med min nuvarande sambo i vår lilla stuga i Östra Värmland. Där bor vi fortfarande kvar.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
-Betala av alla skulder vi har.
-Sätta undan en rejäl slant åt vardera dottern.
-Hjälpa släkten med lite sådant som dom kan behöva hjälp med.
-Skänka stora summor pengar till välgörenhet. Lets face it, vem behöver en biljon?
-Njuta av livet, bo där jag vill bo, göra det jag vill göra.

Jag skickar inte den här utmaningen vidare, men den som vill hoppa på den får göra det. Tror de flesta som finns på min läs-lista redan gjort utmaningen.

Jag har dessutom blivit utmanad av Morvern.

Så här går den till: Varje spelare börjar med att skriva 6 underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blivit "tagna" ska skriva 6 saker om sig i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren ut 3 nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort så skriver han/hon en kommentar i deras blogg för att låta dom veta att de blivit "tagna" och att de ska läsa ens blogg för mer information.

Underliga / Egendomliga saker om mig själv:
-Jag kan inte rapa, och har aldrig kunnat
-Jag är rysligt dålig på höger och vänster
-Jag har telefonskräck
-Som barn var en av mina högsta önskningar att bryta ett ben. Det var ju så häftigt med kryckor...
-Jag gråter alltid när jag tittar på Saltkråkan och dom ska skjuta Båtsman
-Jag kan höra när mina pupiller vidgas

Inte heller den här utmaningen skickar jag vidare, har ingen koll på vilka som redan fått den och inte, samt inte heller ork att just nu, under semestern sitta och kika på det. Den som vill får nappa på den.

Inga kommentarer: