måndag 22 september 2008

Rena rama djurparken

Ibland har man tur. När stora tösen kom hem från skolan idag frågade hon om inte hon och lillasyster fick leka bio. Äta popcorn och se på film. Och eftersom jag under förmiddagen klippt ut två jumprar som jag gärna ville börja sy på var svaret ett givet ja. Jag poppade popcorn åt dom och så fick jag sätta mig vid maskinen. När sambon kom hem var det bara fållarna kvar, så dom fixade jag medans han lagade middag.



Mönster: Yrväder, stl 86/92. Det här mönstret har suverän passform på mina barn.

Material: Ugglor och enfärgat från Jofotex, mudd från Stoff och Stil, namnband från Mina Namnband.



Mönster: Yrväder stl 86/92

Material: Elefanter och enfärgat från Jofotex, mudd från Stoff och Stil, namnband från Mina Namnband.

Positivt: Det var ugglepremiär för mig. Trots att jag fick hem dom för länge sedan, tror jag var bland dom första som fick dom i lådan faktiskt, så har dom bara legat och värmt hyllan. Jag måste säga att jag blev väldigt nöjd! Jumprarna sitter väldigt bra på lilltjejen, och hon gillar dom. Så pass mycket att hon ville ha båda på en gång. Bra var också att jag sydde bägge på en gång, det blev mycket färre nålbyten på det viset.

Negativt: Tvillingnålen strulade som sjutton. Därför har jag inte stickat ner sömnsmånen till muddarna. Men jag tror det funkar bra ändå.

Summan av det hela är två jumprar jag är riktigt nöjd med. Ett välbehövligt tillskott i garderoben. Nästa projekt är nog ett par kjolar som matchar.

8 kommentarer:

Strömming sa...

Superfint! Kul att tjejen gillade dem så mycket också!

Hello sa...

Oh, så bra med bio!

Tröjorna blev jättefina!

LinSar sa...

Härliga tröjor.Att du har orkat vänta så här länge med att sy av ugglorna.Imponerande:)

OttoPippi sa...

Mycket fint har du gjort när jag har varit utomsocknes!! Älskar dina röda, fina djurtröjor!!

Jes sa...

vilka fina tröjor!!!

Anonym sa...

DU har vunnit utlottningen på min blogg. Maila din adress till mig så skickar jag vinsten.
/Klockarbarn

Anonym sa...

Åh, elefanttröjan blev alldeles underbar! Så härlig!!
/June på www.junebacken.se

Retro Elephant sa...

Snygga ocg fräscha tröjor, gillar rött och vitt!

//Lina