torsdag 18 september 2008

Smidesmössa på beställning

I våras köpte jag en liten solmössa i bebisstorlek på second hand med avsikt att göra ett mönster efter modellen i lite olika storlekar. Min sambo blev helförtjust och beställde genast en smidesmössa med Hello Kitty. Projektet har legat över mig hela sommaren, och naturligtvis har jag nu suttit i sita minuten och sytt den. Han ska ha den nu i helgen när han ska på smidesträff. Dock blev det inte Hello Kitty eftersom jag inte lyckats hitta något sådant tyg.



Mönster: Eget, med utgångspunkt i ett secondhandfynd.

Material: Yttertyget köpt på Tradera, fodrat med bomullstyg från Ikea, gult. Namnband från Mina Namnband som jag satte som hälla för knytbandet i nacken.





Positivt: Att den äntligen är klar så jag kan ta itu med andra projekt som hopat sig i huvudet på mig på sistone.

Negativt: Att det tog så lång tid. Det var inte helt nödvändigt då det gick rätt fort och var kul när jag väl satte igång.

Ska försöka få in någon livebild efter helgen också.

4 kommentarer:

Made by Inferno sa...

Den var ju bara sååååå cool!!!! Lust att dela med dig av ditt mönster???

Mvh Martina

Vindling sa...

Det kan jag nog tänka mig. Observera dock att mönstret är i vuxenstorlek, har inte gjort det i någon mindre storlek ännu. Maila mig på kanpon(a)scumberg.se så skickar jag det.

Anonym sa...

Ååhh, jag håller med, den är jättehäftig!! Ser fram emot livebilden!
/June på www.junebacken.se

Anonym sa...

Den var jättefin! Har haft i tanke att sy något liknande till mina killar (de små) sedan jag så en kompis ha en som var inköpt på marknad, men det har tyvärr inte blivit av. Nästa sommar kanske....

Kul att du hittade till min blogg och att du kommenterade för nu kunde jag ju hitta dej!