tisdag 4 augusti 2009

Semesterdvala

Det som plötsligt infann sig här på bloggen efter midsommar måste kunna betecknas som semesterdvala. Jag sydde som en galning under ett par veckor innan vi började några veckor på resande fot. Här kommer lite bilder på en del av det jag sydde, jag tror inte jag lyckades fånga allt på bild dock.



Först ut, en beställning från en god vän. Byxor i stl 80 och solhatt passande en liten grabb på 9-10 månader.

Mönster: Byxor ur något nummer av Ottobre, minns inte längre vilket. Solhatten är eget mönster.

Material: Svart trikå i byxorna från E-slöjd, mudd från Stoff och Stil. Solhatten är sydd i linne från Ikea.



Näst i tur, min häxklänning inför Riddarveckan. Först framsida



och sedan baksida.

Mönster: Eget. Trodde jag hade ett avritat från Sophias Ateljé, men det hade jag inte så jag utgick från klänningar jag sytt tidigare efter det mönstret och skissade upp ett eget.

Material: Linne från Ikea. Vlisofix till applikationerna från Bibbi.



Till klänningen sydde jag också två bältespåsar.



Och sist ut, stora dottern behövde en ny klänning hon också. Den här förskräckligt dåliga bilden är tagen innan jag sprang förbi med strykjärnet, men det är den enda bild som finns på klänningen så den får duga.

Mönster: Sophias Atlejé (ett förskräckligt dåligt mönster, jag fick korta och korta och korta klänningen innan den var ok)

Material: Det rosa är en linne/bomullblandning från Jofotex, det gula är linne från gömmorna. ZickZackband i guld från Calletex i Örebro.

Nu får vi hoppas att ork, energi, motivation och syglädje infinner sig snart så jag kan komma igång och skapa lite igen.

3 kommentarer:

Hello sa...

Välkommen tillbaka!

Häxklänningen var ju häftig!

od Andulky sa...

Välkommen tillbaka! Underbar klänning!

Moi! sa...

Coola kläder