torsdag 27 augusti 2009

Snarkisar

Igår fick jag ett infall och satte mig för att sy ett gosedjur. Helt utklippt på frihand. Tanken var att han skulle lämnas till dagis som någon form av inflyttningspresent. Dom har flyttat till helt nya lokaler och det är först den här veckan barnen har börjat vara där.



Den mer potatislike till vänster är den jag sydde igår. Dock la min treåring beslag på den och döpte den raskt till "Snarkis", så den kan jag ju inte ge bort. Idag när jag lämnat henne på dagis ensam för första gången, åkte jag hem och passade på att sy en ny variant som jag sedan tog med mig när jag hämtade. Jag hoppas Snarkis nummer två ska bli populär på dagis.

Material: Spillbitar av diverse tyger, stoppade med kuddstopp.

Det roliga med sådan här saker är ju att dom kan se ut precis hur som helst. Jätteroliga var dom att sy, så det kommer säkert komma fler Snarkisar framöver.

5 kommentarer:

Beata sa...

Jättefina! Kul sätt att ta tillvara på spillbitar.

Aleisa Ribalta sa...

så kula, älskar dem!!!

Ahlard sa...

helt underbara! Tusen snarkisar i min lägenhet tack! Gillar att du gjort dem på fri hand dom ser så charmigt levande ut.

kaoz sa...

Så søte!!

lilla hjärtat sa...

Helt underbara. Det bästa av allt det finns bara en av varje snarkis ; )