söndag 30 augusti 2009

Mina svar till Hemlisbytet

Jag nappade på att vara med i Hemlisbytet. Tänkte det kan vara kul att testa ett byte. Här kommer mina svar på frågorna.

1. Hur många barn har du? Två döttrar, 8 resp 3½ år gamla.
2. Kön, kläder och skostorlek på barnen? Åttaåringen drar 128/134, men är väldigt smal och treåringen drar 98, på väg upp i 104. Glömde visst skostorlekar. 32 respektive 25.
3. Vad har du för storlek på kläder, skor/tofflor? På kläder, allt för stort för att jag ska vilja redovisa det här. Skostorlek 42-43.
4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning? Skulle klassa mig som medel på sömnad och virkning, nybörjare med stickorna.
5. Någon annan hobby eller stort intresse? Har hållit på mycket med hästar under mitt liv, detta ligger dock på is just nu förutom att töserna går på ridskola. Men det finns inget annat jag pysslar med just nu.
6. Hur länge har du pysslat? Har alltid tyckt om att pyssla, men sömnaden har jag hållit på med i ungefär två år.
7. Vilken typ av tyg/garn föredrar du? Naturmaterial gillar jag bäst även om jag ibland även syr i fleece och liknande.
8. Vad gillar du för godis? Choklad! Men den får inte vara för mörk, jag föredrar mjölkchoklad.
9. Är du allergisk mot något? Nej
10. Vad är dina favoritfärger? Jag gillar de flesta färger bara dom inte är för blaskiga. Starka, klara färger men även jordnära toner.
11. Finns det några färger du absolut inte gillar? Pastelliga rosa/blå/gröna färger.
12. Kaffe eller te? Jag är en tedrickare. Brukar säga att jag inte är vuxen ännu eftersom jag inte dricker kaffe.
13. Vad lyssnar du på för musik? Det som råkar spelas på radion när jag sätter mig i bilen. Typ. Det är bara där jag lyssnar på musik.
14. Vad läser du för böcker? Jag är nästan allätare när det gäller böcker, men just nu är jag insnöad på historiska berättelser och fantasy i stil med Sagan om Ringen, Belgarion och liknande.
15. Prenumererar du på någon sy/sticktidning? Nej. Prenumererade tidigare på Allt om Handarbete, men deras mönster passar inte här.
16. Favoritlukt och smak? Tvätt som fått torka utomhus på försommaren. Nyklippt gräs. Och smak... Choklad kanske.
17. Nytt eller second hand? Både och.
18. Pojk/flick eller unisex? Klär barnen (eller minstingen, den stora råder jag inte så mycket över längre) både i klänning och unisex.
19. Vilka material gillar eller ogillar du? Jag gillar mjuka, följsamma tyger som känns sköna att arbeta med. Ogillar material som känns stela/statiska.
20. Vilka mönster på tyger gillar du mest? Svårt att svara på, jag gillar tex kaniner, moln och elefanter men har även en hel del blommigt och liknande i min tyggarderob.
21. Har du djur och i så fall vilket? Vi har en katt och en kanin i familjen.
22. Är du allergisk mot någonting? Se fråga 9.
23. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva? Trådrullar i roliga färger går alltid åt, precis som resår (jag har planer på ett inköp av spetsresår tex) och snedslå.
24. Behöver du något litet till hemmet? I så fall vad? Inte vad jag kan komma på just nu men nya grytlappar tex är alltid roligt.

Inga kommentarer: