måndag 30 juni 2008

Gycklarmössa

Sista delen i projekt medeltid är nu avklarat. Jag har sytt en gycklarmössa åt Mini.
Och här skulle jag ha haft ett par bilder till, men bloggen vill inte tillåta mig att ladda upp dom. Får se om jag kan komplettera imorgon.


Material: Spillbitar från kläderna jag sytt tidigare.

Mönster: Sophias Atelje

Positivt: Kul att göra något som Mini verkligen önskat sig. En gycklarmössa har stått på hennes önskelista ända sedan förra året. Kul att hon var med och valde färger.

Negativt: Tänk efter före så slipper du sprätta så mycket i onödan. Fick för mig att jag förväxlat bak- och framstycke och började sprätta. tyckte det blev konstigt och sprättade ännu mer. Innan jag insåg att jag hade gjort rätt från början. Pucko! Och så är det ganska trist att sy för hand. Hornen är fastsydda för hand.

Det ska dit bjällror i spetsarna också, men det kommer till helgen, jag har inga hemma.

Inga kommentarer: