tisdag 25 november 2008

Annat pyssel

Jag borde ha ägnat kvällen åt att fålla de fem jumprar som ligger "nästan-klara" brevid maskinen i köket. Men istället har jag gjort pepparkaksdeg. Stora dottern ska ha med sig ett par kompisar hem på torsdag och då ska det bakas.

Får se om jag kommer någonstans med fållningen imorgon. Har så mycket planer på skojiga saker som jag vill sy, men känner att jag måste färdigställa det pågående först. Annars kommer dom bli liggandes i UFO-högen. Och det vill jag ju inte.

Annars virkar jag vidare. Och idag fick jag äntligen tag i ett nytt garnnsystan så jag kan färdigställa den andra långa pulsvärmaren.

2 kommentarer:

Skaparstigen sa...

Känner igen det där, saker hamnar alldeles för lätt blad UFo-grejerna, men man är ju alltid mer sugen på att dra igång nåt nytt, tyvärr.

Strömming sa...

Usch ja, UFOhögen vill man inte bygga på! Brukar försöka slutföra innan jag börjar på nytt men ibland är det svårt! MEn om du fållar idag så kan du ju med gott samvete börja nya projekt!
Lycka till med baket!