torsdag 6 november 2008

Ännu mer sovkläder

Det fanns ytterligare en bit mysig Eisertrikå i mitt tygskåp som jag inte riktig visste vad jag skulle göra med. Numera är det en pyjamas till lilltjejen.



Material: Randig Eisertrikå, inköpt på Tradera. Mudd från Stoff och Stil. Namnband från Mina Namnband.

Mönster: Både tröja och byxa ur "Sy kläder av mjuka tyger" av Åsa Lennartsson. Tröjan i storlek 3 år, byxorna i stl 1 år på bredden och 3 år på längden. Jag är inte helt nöjd med passformen på byxorna, dom skulle behövt vara lite större över rumpan då lilltjejen fortfarande har blöja. Men hur gör jag för att justera det? Större grenkil bak, göra midjan högre bak eller vad?

Positivt: Hon gillar den. Fick knappt av henne den efter provning så jag kunde sy klart. Den är mjuk och go. Positivt också att jag vågat mig på ett par byxor. Vet inte varför jag varit så rädd för det.

Negativt: Passformen på byxorna.

Avslutar inlägget med en bild på två tjejer, redo för sängen.


4 kommentarer:

Lilla P sa...

Jättefint! Men varför inte byxor...jag tycker de är enklast!

Vindling sa...

Ja, nu vet jag ju att det är enkelt. Har väl inbillat mig att det är svårt. ;)

Anna-Snoddas sa...

Jättefin! Du kan ju alltid sätta mudd i midjan istället, så blir de ju högre! =)

Unknown sa...

Så söta!!