lördag 22 november 2008

Jag har fått dille

Dille på att virka pulsvärmare. Det har blivit några par dom sista dagarna, ett par hann inte hamna på bild innan jag skickade dom till en vän.



Mönster: Eget. Anpassade till mina egna armar. Dom små brun/svarta är min sjuåriga dotters.

Material: Diverse raggsocksgarner. Virknål 5.

Positivt: Alldeles lagom jobbigt när man inte kan röra sig utan att hosta lungorna ur sig. Och så blir det varmt och skönt när man har dom på sig.

Negativt: Skulle kanske vara att man bara kan använda ett par i taget...

Den långa grå ska få en kompis också, men garnet räckte inte så långt som jag trodde. Får köpa ett nystan till imorgon och fixa den andra också. Just dom tror jag blir extra underbara att ha på sig när man är med dottern på ridskolan och fryser i vinter. Dom räcker ända upp till armbågen.

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Vilken rolig dille! Ser ut att vara skitsnygga på!!!

Vindling sa...

Kul att någon gillar det jag gör. ;) Nu har det blivit ett par till. Men jag börjar ha slut på skojiga garner nu.