tisdag 4 november 2008

Nattlinne version 2

Så är äntligen lillasysters nattlinne klart också. Den här gången ansträngde jag mig lite extra för att få ränderna att stämma. Man lär av sina misstag.

Material: Underbar trikå köpt på Tradera, mudd från Stoff och Stil, namnband från Mina Namnband.

Mönster: Tröja med isydd ärm ur Sy kläder av mjuka tyger av Åsa Lennartsson. Storlek 3 år, förlängd och något utställd till nattlinne.

Positivt: Att jag var mer noga med hur ränderna hamnade än förra gången. Att tyget är så underbart. Att lilltösen blev så glad. Fållen! För en gångs skull är jag nöjd med fållen.

Negativt: Inget

Nästa projekt är att ge sig på en pyjamas åt lilltjejen. Perfekt sätt att äntligen våga sig på att sy byxor.

Eller vänta nu här, allra först ska jag sy en mössa åt stora tösen att ha under ridhjälmen i vinter.

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Ser jättefin och skön ut :-)

Gulligan sa...

Mysig ser den ut att vara!!!