fredag 5 december 2008

En frossa i jumprar

I ett försök att verkligen lära mig sy en jumper på overlocken klippte jag ut ett helt gäng på en gång. Nu tog det lite längre tid än tänkt att få dom klara då jag dragit på en envis förkylning med skrällhosta. Men nu är dom i alla fall klara.



Först ut, gröna elefanter och rött enfärgat från Jofotex. Mudd från Stoff och Stil.



Nummer 2, bruna elefanter från Jofotex, cerise enfärgat från TrikåEva på Tradera. Mudd från Stoff och Stil.



Nummer 3, gula elefanter från Jofotex. Enfärgat blått från TrikåEva på Tradera. Mudd från Stoff och Stil. Är inte alls lika nöjd med det blå som med andra tyger jag köpt därifrån. Den är mycket tjockare och hårdare än andra. Synd, för det är en fin blå färg.



Nummer 4, djurtyg samt enfärgat brunt från E-slöjd. Mudd från Mjuka Tyger. Allt material köpt på Syfestivalen.



Och sist ut av jumprarna, den hann inte fastna på bild innan användning, så nu får ni den live komplett med fläckar efter frukosten. Djurtyg och enfärgat brunt från E-slöjd, mudd från Stoff och Stil.



Det har hunnit bli en liten kjol också, brun velour från Nea Nobelle, köpt på Syfestivalen, mudd från Stoff och Stil.

Dessutom namnband från Mina Namnband på samtliga plagg.

Storlek på samtliga plagg: 86/92.

Mönster: Raglantröja från Yrväder. Kjol eget.

Positivt: Bra med mängdträning för att lära sig alla moment på overlocken. Samt en välbehövlig påfyllnad av långärmat i dotterns garderob.

Negativt: Det är rätt tråkigt att ha så många plagg på gång samtidigt.

Summan: Glad att dom är klara så jag får ta tag i nya projekt.

8 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Jättefina! Vilken härlig blandning av färger!

Skaparstigen sa...

Så snygga de blev! var det svårt? jag har inte vågat prova än, de enda tröjor jag har sytt på overlocken är i stumt bommullstyg. Har fortfarande svårt att lära mig bra inställningar till de stretchiga tygerna.

Vindling sa...

Nej, det är inte svårt. Men det tar ju ett tag och en del övning innan man blir helt nöjd.

Anonym sa...

Kanonfint!! Kul att se något annat än bara elefanter för en gång skull. ;-)

SummerMoon sa...

Vilka underbara tröjor. Och modellen är ju lika söt som alltid! ;)

Annelie sa...

oj, vilken massproduktion! Snygga!

OttoPippi sa...

Gud så mycket snygga tröjor!!!

Unknown sa...

kanonfina tröjjor du hade här;)

**erika**