måndag 28 december 2009

Även symaskinerna måste ju få julfint

Lite julkänsla måste man ju ha även i arbetshörnan. :)



Tomtarna är nostalgiska loppisfynd. Vi hade sådana när jag var liten, men dom blev nog sönderlekta för dom finns inte kvar längre. Ska försöka få tag i tomtefar också.



Duken fick jag också tag i vid mitt senaste loppisbesök. Jag gillar!

Ett annat nostalgiskt köp är dessa.

Dom budade jag hem på Tradera för ett par år sedan. Även en sådan uppsättning fanns när jag var barn och dom har alltid haft hedersplatsen i granen. Är extra glad över att ha fått tag i en, vad jag tror, komplett uppsättning. I den här samlingen finns två som försvunnit ur den uppsättningen vi hade hemma. Ja, jag vet att det är en dublett, har funderingar på att försöka få tag i varsin uppsättning åt mina syskon också.

Jag hoppas ni alla haft en fridfull jul och nu njuter av lugna, sköna mellandagar. :)

7 kommentarer:

JuMel sa...

Så fint du har i din syhörna! Önskar att jag hade en syhöra överhuvudtaget, jag sitter i klädkammaren och syr och det är trångt kan jag lova! Ser att du har en Brother overlock och eftersom jag står och tvekar om jag ska köpa en Brother eller en Janome tänkte jag fråga om du är nöjd med din och om du haft den länge? Hoppas du orkar ta dig tid att svara/Mia

Ett Tu Tre sa...

Fint julpynt, och fortsatt god jul på dig med - och gott nytt år ...

Bara barah sa...

Vilken härlig skara tomtar:-) Gillar sista bilden!

4klöver sa...

Dom översta tomtarna hade vi oxå hemma när jag va liten (det fattades glasögon o slev hos tomtemor efter våra lekar.:D) jag fick tag i hela "familjen" oöppnad förpackning på myrorna så jag har de i rad i köksfönstret dom är ju så söta! Va fint du har i syhörnan!!

rino sa...

ursöta tomtar. Men... hur lyckas du ha så prydligt i syhörnan?
Gott nytt år

Vindling sa...

Nystädat ;)

Duracellmamman sa...

Önskar Dig och Din familj ett Riktigt Gott Nytt År!

Varma kramar!