tisdag 22 december 2009

En riktigt God Jul!

Häromveckan när jag var på loppis hittade jag ett underbart påslakan i mysiga orange och bruna toner. Det fick inte ligga länge orört i mitt tygskåp, jag fick snabbt en bild av en klänning jag ville sy till min lilla tjej till jul.

Här är resultatet:

Mönstret är ett hopkok av flera olika mönster, halsringningen är från ett klänningsmönster i Lättsydda barnkläder (Inger Bäversten) tror jag, ärmhål och ärmkulle ur Ottobre 01/08. Ärmlängd, klänningslängd och vidd är egna och skärningen nedtill är gjord dels på fri hand, dels måttat efter mitt eget kjolmönster. Storleken är 104. Ärmen blev något lång, men den funkar och kommer ju på så sätt räcka extra länge.

Efter en date med ett strykjärn, och med ett par bruna strumpbyxor till så tror jag detta kommer bli bra till jul.

Med det här inlägget vill jag passa på att önska alla mina läsare

EN RIKTIGT GOD JUL!

4 kommentarer:

OttoPippi sa...

En riktigt GOD JUL själv!!!

Mitt nyårslöfte är att börja besöka andras bloggar igen. Sååååå Ill be back!!!!

MinaMirakel sa...

Kul klänning, riktigt annorlunda.
Det är väl roligt när man gjort allting själv!/Åsa

-ME- sa...

Cool! När man tar inspiration från sådär många ställen tror jag man kan säga att mönstret är ens eget. Så gör jag med recept i alla fall.

Jenny sa...

Jättesöt klänning. :D