onsdag 11 februari 2009

Det känns som om jag upprepar mig

Så har jag sytt kjolar igen. Den här gången till stora tösen. Första prototypen hamnade inte ens på bild, men den var i alla fall i minsta laget så det kvittar. Den var inte mycket att visa. Ändrade på mönstret igen, och då blev resultatet detta.





Material: Loppistyger, mudd från Stoff och Stil, namnband från Mina Namnband.

Mönster: Eget. Storleken är lite svår att avgöra, men dom sitter bra på min extremt taniga sjuåring. Säg kanske 110/116 i bredd. Hon drar annars 128 i längd, men det spelar ju ingen roll när det gäller kjolar.

Positivt: Hon är nöjd. Alltså är jag nöjd.

Negativt: Inget

Nu måste jag verkligen hitta på något annat att sy, men motivationen för det är rätt låg.

8 kommentarer:

Husfrun på landet sa...

Nej men dina kjolar är ju sååå fina. Du får gärna sy en till mig om du känner för det :) Då blir man snyggast i sommar, no doubt :)

Lattjo liten pryl sa...

Jaa, de är så fina! Man vill ha en själv :) Den med jeans och rödblommigt nertill är superfin!

Anna-Snoddas sa...

Verkligen jättefina! :)

Lilla NovaK sa...

Vilka fina kjolar! Har inte varit inne här hos dig innan, men jag kommer definitivt tillbaka! =)

Hello sa...

Vilka fina!

OttoPippi sa...

Jag gillar dem!!

Vindling sa...

alltså, jag gillar dom också, annars skulle jag inte sy dom. Men jag har bara två barn, och veckan har bara sju dagar, och ibland tvättar jag så kläderna går att använda igen. Alltså behöver dom inte fler kjolar nu. ;)

od Andulky sa...

De är ju bara så snygga!!