tisdag 17 februari 2009

Stickfodral

Har börjat samla på mig så pass många stickor att jag inte riktigt visste vart jag skulle göra av dom. Så det fick bli ett stickfodral så man i alla fall har alla samlade på samma ställe.




Mönster: Eget

Material: Loppispåslakan till foder. Yttertyget köpte jag på utförsäljning när en tygbutik i grannkommunen skulle läggas ner, det är ett quilttyg. Snedslå från samma utförsäljning, resårband från gömmorna. Namnband från Mina Namnband.

Metod: Sy ihop yttertyg och foder, aviga mot aviga med overlocken. Kanta nederkanten. Vik upp "fickan" och sy fast den. Sy av de olika facken med raksöm. Sy dit resårbandet som håller stickorna på plats. Sy fast knytbandet på utsidan. Kanta återstående sidor, sy på namnbandet.

Positivt: Någonstans att samla stickorna. Vilket ju var meningen.

Negativt: Det finns utrymme för förbättringar. Och det blev lite snett.

1 kommentar:

od Andulky sa...

Smart! Stickorna kräver ju bra förvaring!