måndag 2 februari 2009

Min syhörna!

Igår kväll satt jag och beklagade mig för sambon om hur gärna jag ville ha en "fast" syhörna där jag kan ha maskinerna framme utan att behöva plocka undan varje gång vi ska äta eller så. Vi funderade fram och tillbaka på olika möjliga lösningar, och enades tillslut om att prova möblera om lite i vardagsrummet och skapa plats för ett bord där.

Från tanke till handling var det inte långt, och nu står bordet på plats. Egentligen skulle jag vilja ha ett lite smalare bord tror jag, men det här var vad vi hade hemma så det får funka tills vidare. Hade inte tid eller ork att vänta in att vi skulle hitta ett annat. Även stolen ska bytas ut då jag nu har lagt beslag på den extra köksstolen men vill ha något som man sitter bra och bekvämt i.



Ska alldeles strax sätta mig och premiärsy i min nya hörna, och det ska bli så skoj! En perfekt "present" till mig då ju bloggen fyller ett år imorgon.

5 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefin syhörna! Kul med egen plats!

Kaja sa...

Grattis till egen plats! Själv så har jag ett helt rum, men den är bara "till låns", så fort barnen blir tillräckligt stora så kommer jag att bli utvisad till källaren

Vindling sa...

Ett eget rum står på önskelistan, men det finns inga över i huset. Framöver hoppas vi på att kunna bygga ut, och då blir det ett hobbyrum också. :)

Carolina sa...

Grattis till ettåringen och egen hörna. Det betyder så oerhört mycket för kreativiteten när man kan ha sakerna framme.

Hello sa...

Det var väl en alldeles ypperlig ettårspresent! Grattis!