fredag 6 februari 2009

Dom blir bara fler...

Dessa kjolar är så otroligt roliga att sy. När jag håller på med den ena har jag redan nästa på näthinnan. Så nu har det blivit ett par stycken till.



Satte saxen i äppeltyget, och tyckte det blev riktigt snyggt!

Material: Loppistyger, mudd från Stoff och Stil samt namnband från Mina Namnband.

Mönster: Eget, stl ca 98.

Positivt: Kul, kul, kul! Går ju att få till hur många varianter som helst. Och nu har jag kommit på hur jag ska göra för att enkelt kunna få bort tråkeltråden. En så enkel lösning (jag ville dunka huvudet i bordet när jag kom på det för att jag inte tänkt på det innan....), lossa på trådspänningen!

Negativt: Den dubbla volangen på den nedre kjolen var i mäktigaste laget för overlocken. Och så var klockan lite mycket när jag sydde den så jag gjorde några dumma missar vilket resulterade i att jag fick sprätta och sy om. Två gånger...

Nu har stora dottern önskat sig en kjol också, så nu ska jag snickra ihop ett mönster i större storlek.

7 kommentarer:

od Andulky sa...

Wow va snygga! Sån vill jag nog ha till mig själv ;-)

Husfrun på landet sa...

Ja jag med, vill också ha en Lumlum-kjol, älskar dina kjolar :)

Jes sa...

Dinna kjolar är helt underbara!!!!

Kaja sa...

Jättefina!

Retro Elephant sa...

Väldigt söta och fina!

//Lina

OttoPippi sa...

Dom är verkligen fina!!! Vill som sagt prova på något liknande själv :-)

Helena sa...

Du syr jättefina kjolar!