torsdag 5 februari 2009

Ytterligare en kjol

Det är så himla kul att sy kjolar! När jag sitter med en har jag redan nästa i tankarna. Hur många kjolar kan en och samma tjej ha egentligen? Den här såg jag framför mig redan när jag hittade gardinen som fick offra sin bård till volangen på loppis i lördags.



Material: Loppisfynd, mudd från Stoff och Stil, samt namnband från Mina Namnband.

Mönster: Eget. Stl ca 98.

Positivt: Den blev precis så snygg som jag tänkt mig!

Negativt: Det är rätt tråkigt att sprätta bort tråden som jag tråcklar fast volangen med. Men hellre det än att sabba kniven i overlocken på någon nål som smiter förbi.

Måste ge mig ut på loppis och leta fler gardiner av den här typen, det här blev ju skitbra!

11 kommentarer:

Jenny sa...

Men åh så söt!!!
Som jag sagt förut; jag blir så vansinnigt sugen att sy kjolar då jag ser de du gör! ;-)

Anja Allvin sa...

Underbar kjol! Känner igen gardinen från loppisrundan :-)
Så solig den blev, jättehärlig!

Kaja sa...

Åh! En sådan bård har jag också, men jag har inte klurat ut vad jag ska använda den till! Det får nog bli en kjol helt enkelt! Jättefin!

Lattjo liten pryl sa...

Åh, jättesnygg!!! :)

OttoPippi sa...

Nu fick jag jätteinspirationen!!! Så fin och vad smart sätt att använda gardiner på :-)

Hello sa...

Åh, den blev ju jättefin!

Kan du inte tråckla fast volangen med längre stygn, som man gör med rynktråd? Då är det bara att dra ut tråden sen?

Eller så syr du helt enkelt fast den med vanliga maskinen. Om du overlockar traskanterna först. Frågan är om inte det går fortare än att sitta och sprätta?

Vindling sa...

Jag kör på längsta stygnlängd, men lyckas ändå inte dra ut tråden. Nåja, det är ett ynkligt problem, men det är onekligen en bra idé att sy fast volangen på den vanliga maskinen. Tåls att fundera på. :)

florin design sa...

Kalas-fint!!!!

Junebacken sa...

Jättehärlig kjol!!

Heimlaga sa...

Underbar!

Strömming sa...

Vad läckert!!! :D