lördag 6 juni 2009

Beställningsklänning

När jag sydde den tidigare klänningen i det här tyget kom min treåring och beställde en egen. Redan när jag köpte tyget planerade jag att sy en för försäljning, så jag ville inte ge henne just den. Fick helt enkelt klippa ut en till, men ville inte göra en exakt likadan, så jag passade på att testa justeringarna jag gjorde på mönstret ur Lättsydda barnkläder av Inger Bäversten.



Mönster: Lättsydda Barnkläder av Inger Bäversten, justerat längd, bredd, halsringning och ärmhål. Storlek 120 utan sömnsmån, skulle tro att man kan kalla den 110/116, men jag har tänkt använda den på min stl 98 tjej. Klänningar är bra, finns ju ingen lag om hur långa eller breda dom ska vara. :)

Material: Loppisfynd, snedslå från gömmorna.



Återstår att se hur den passar, hon har ännu inte provat den. Men det är roligt att sy kläder till den tösen då hon verkligen uppskattar det jag gör åt henne.

4 kommentarer:

-ME- sa...

Ursöt!!

á Yeliqa sa...

Jättefin!!! Jag gillar också att sy klänningar, just för att de egentligen kan se ut precis hur som helst :)

Helena sa...

Jättefin!

Tack för beskrivningen på hur man syr en infodring också!

Mia sa...

Snyggt du har fått till sprundet! Älskar klänningar, men än så länge har jag bara brorsdottern att sy till...