måndag 15 juni 2009

Stjärnor till mina stjärnor.

När jag får hem ett nytt tyg brukar min sambo alltid fråga vad jag ska sy av det. Oftast har jag ingen aning. Den här gången vände jag mig till mina barn och frågade vad dom tyckte att jag skulle sy av det.

-En kjol till mig! kom det från storasyster.

-En kjol till mig! ekade lillasyster.

Så då fick det bli så.



Mönster: Eget, stl 98 och 128. Men den stora är märkt 110 eftersom det nog är vad den motsvarar i midjemåttet, min stora dotter är väldigt smal. Har nyligen plockat bort kortbyxor stl 92 ur hennes låda, inte för att dom var för små utan för att jag tyckte lillasyster kunde få ärva dom nu.

Material: Både trikå och mudd från Stoff och Stil.

Kände mig lite lat och valde rullfåll i nederkanten och jag tycker nog det blev riktigt snyggt.

Idag hade jag tänkt klippa till en ny hög med plagg i mitt försök att minska på tyglagret inför min resa till Jofotex nästa vecka, men istället ligger jag nedbäddad i soffan med feber och ont i halsen. Kurerade mig med Alvedon för att kunna följa storasyster till tandläkaren, men det var också nog för att ta knäcken på mig. Får hoppas att barnen roar sig mycket på egen hand tills sambon kommer hem från jobbet.

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Fina!!

Monica Therese sa...

Så herlig =)

lilla hjärtat sa...

Så söta de kommer att bli tjejerna. Vad avundsjuk jag blir när jag läser om Jofotex resan ; ) Krya på dig! Här har minstingen dubbel sidig öroninflamation..inge vidare.