tisdag 16 juni 2009

Blåklockor till midsommar

Häromsistens när jag var på loppis hittade jag ett undebart örngott. Tyvärr kan man ju inte få ut så himla mycket av just ett örngott, men en kjol fick det bli i alla fall.



Mönster: Eget, storleksmärkt 110, men passar ett barn med midjemått på cirka 54 cm.

Material: Loppisfyndat örngott, snedslå från gömmorna samt mudd från Stoff och Stil.

Själv tycker jag kjolen blev jättesöt, men här hemma är det ingen som håller med mig, så kjolen är till salu för 150 kr plus frakt.

3 kommentarer:

Husfrun på landet sa...

Jag håller med dig! Tycker den är jättefin.

Josefinaste sa...

Men det är ju mitt tyg tänkte jag! =) Har oxå det och älskar det så jag klipper inte i det, det är ju så fint!!! Dina kjolar var jättefina!

Monica Therese sa...

Da er min pakke sendt avgårde ;)

Nydelig kjole!!