fredag 5 juni 2009

En onödig kjol

Min treåring behöver verkligen inga fler kjolar. Men vad gör man när man hittar det perfekta tyget? Behövde dessutom få igång syglädjen igen, och det finns inget bättre sätt att åstadkomma det än att sy kjolar. Jag älskar att sy kjolar. Klippte ut den här samtidigt som jag klippte ut klänningen nedan, och sydde ihop den parallellt med klänningen.



Mönster: Eget, stl 98. En ganska kort modell.

Material: Tyget är ett spjälsängspåslakan som jag fyndade på Pingstkyrkans loppis. Snedslå från gömmorna och mudd från Stoff och Stil.



Själv tycker jag kjolen blev ursöt, och dottern blev lika glad som vanligt över att jag sydde något till henne. Nu får vi bara hoppas på att sommarvärmen kommer tillbaka så hon får användning för alla sina kjolar.

Det är roligt att sy igen, och börjar bli hög tid att fixa ett par beställningar jag har liggandes på hög.

5 kommentarer:

LinSar sa...

Vilket fint tyg det va i kjolen som blev jätte fin

Botilda sa...

Härligt att sylusten kom tillbaka! Treåringar behöver mångamånga kjolar ;-)

Nette sa...

Jättefin! det är trist när man tycker att man borde sy och igentligen inte har lust. (det överfyllda tygskåpet brukar tynga mitt samvete :p ) Men så duktig som du är och så fina dina alster blir så hoppas jag att du kommer snart igång igen.

Monica Therese sa...

Nydelig!!
Det er når jeg ser sånne søte skjørt at jeg skulle ønske jeg hadde en datter ;)

-ME- sa...

Infodringar kan jag sy, men en tutorial över hur man syr fast mudden så det blir jämnt och snyggt - och på en vanlig maskin - skulle jag vilja ha. Kan du göra det? :)