onsdag 3 juni 2009

Härlig sommarklänning

Min sömnad har legat nere under en period nu, har inte haft lust att sätta mig vid maskinerna. Men, jag har ett par beställningar i kö, så jag behövde ett stensäkert sätt att komma igång och tycka att det är roligt igen. Så jag klippte helt sonika ut en kjol och en klänning i modeller som jag vet att jag gillar.



Mönster: Det vanliga ur Sy till barnen, stl 3 år. Den är märkt stl 98 men funkar nog egentligen mellan 2 och 4 år, beroende på hur lång man vill ha den.

Material: Tyget är ett loppisfynd, snedslå från gömmorna, knapp från Röda Korset. En liten ögla satinband till knäppögla från Jysk. Mudd från Stoff och Stil.



Klänningen blev precis så härlig som jag tänkte mig när jag fick tag i tyget.

Den är till salu för 200 kr + frakt, maila mig om du är intresserad. Mailadressen hittar du uppe till höger.

1 kommentar:

Hello sa...

Åh, den är jättefin! Jag har samma tyg i beige, men blått var nog snyggare. Och vårt är ett påslakan i strålande kvalitet, så jag har inte kunnat med att sätta saxen i det ännu, utan det tjänstgör ännu som lakan, ärvt från makens mormor.