lördag 24 januari 2009

Januari månads utmaning

Har ju bestämt mig för att ge mig på lite svårare saker när jag syr, moment som jag inte provat innan, med en utmaning för varje månad, ungefär. I januari skulle det bli en klänning med fodrad luva och känguruficka. Fickan plockade jag dock bort, tror inte det hade blivit bra med den jag hade klippt ut och jag orkade inte klippa ut en ny.




Mönster: Eget, med inspiration från Allt om Handarbete 12/08. Stl 92/98 ungefär.

Material: Randig velour från Mjuka Tyger, köpt på syfestivalen. Luvan fodard med röda ugglor från Jofotex. Mudd från Calletex i Örebro samt namnband från Mina Namnband.

Positivt: Jag fixade det!

Negativt: Tror jag krånglade till luvan lite mer än nödvändigt, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra när jag vill att fodret ska täcka sömmen som bli när jag syr fast luvan. Ärmarna blev också lite trånga, men inte mer än att den funkar. Och så blev den nog något kort, får nog sy ett par matchande tights så får den funka som tunika istället.

Summan av det hela är att det i alla fall var kul att genomföra projektet, och alltid lär man sig något.

6 kommentarer:

Helena sa...

Jättesnygg!

od Andulky sa...

Wow!!Det blev jättebra!

SummerMoon sa...

Men den var ju superfin!!!

OttoPippi sa...

Vilken jättebra idé med en utmaning till sig själv varje månad! Det skulle jag också behöva, så man lär sig lite nytt!! Tror jag skall anamma det!

Jättefint resultat!!

Anna-Snoddas sa...

Verkligen jättesnygg! :)

Anonym sa...

Fick syn på denna klänning på Bytardagarna i Götlunda, knep den direkt. Tyckte den var jätte fin. Sen när jag kom hem såg jag att den var hemmasydd. Är väldigt imponerad av hur fint du sytt. Har nu en nöjd 2,5 åring som älskar sin klänning. //Jessica