torsdag 1 januari 2009

Nytt år, nya mål.

Så har det blivit 2009 och jag har funderat en del över vad jag vill med mitt syende och pysslande.

Vad gäller syendet så vill jag utmana mig själv lite mer. Sy lite svårare detaljer och lära mig behärska syendet bättre. Än så länge är det ganska enkla saker jag syr, min plan är att varje månad välja ut ett projekt med lite mer detaljer, lite svårare helt enkelt, att sy. Första projektet för januari är en klänning med fodrad luva och känguruficka.

Vad gäller virkningen ska jag försöka skapa lite mer roliga saker. Just nu känns det som om jag står och stampar, så jag får försöka leta upp någon inspirerande beskrivning och sätta igång.

Och slutligen stickningen. Jag håller på att försöka lära mig sticka och mitt mål för 2009 är att sticka ett par sockor, som inte ser allt för illa ut. Just nu är jag på nivån "halsduk i resårstickning" så sockor känns ganska avlägset. Men på ett år kan ju mycket hända.

Nu är ju detta bara målsättningar och på intet vis några löften. Vi får helt enkelt se vart det landar.

Välkommen nya år!

2 kommentarer:

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Bra målsättning. Lycka till.

-ME- sa...

Men åh, snälla, om du kan virka så bra att du tänker göra sånt, kan du inte ha en liten virkskola här i bloggen? Jag kan fan inte läsa en virkbeskrivning ju! Vad är en stolpmaska???? Luftmaska och sån vanlig grytlappsmaska (fast?) kan jag, men sen då? Pliiiiiz????