fredag 23 januari 2009

Sweatshirt

Tidigare i vinter, säkert en månad före jul, hittade jag en härlig röd Sweatshirt på Calletex i Örebro. Eftersom lilltösen är i skriande behov av lite tjockare jumprar köpte jag en bit. Sedan har den blivit liggande. Tills nu.





Mönster: Yrväders raglantröja. Stl 86/92, men lite breddad och lite förlängd, så jag kallar den 98 nu.

Material: Sweatshirt och mudd från Calletex. Namnband från Mina Namnband.

Positivt: Att den äntligen blev sydd, och att dottern gillar den.

Negativt: ena stickningen i raglansömmen bak blev väldigt krokig, men eftersom jag egentligen inte har ork att sy just nu orkade jag inte sprätta och sy om den. Jumpern ska ändå bara användas att leka i här hemma.

Den är mjuk och mysig, kanske lite tråkig dock. Skulle kanske mått bra av en applikation eller något, men det får bli nästa gång.

6 kommentarer:

-ME- sa...

Jag tycker den var söt. Men så är jag mer för enfärgat eller tvåfärgat, mer än retromönster och sånt jox.

Helena sa...

Jag tycker att den är fin.

OttoPippi sa...

Inte tråkig alls!! Jag gillar det enkla kanske mest! Snygg färgkombo!

Vindling sa...

Kul att ni gillar den. :)

Vindling sa...

Haha, min kära sambo har just, efter mycket funderande på vart han sett den förut, konstaterat att det är en Star Trek-uniform jag sytt. *fniss* Antar att jag behöver sy byxor också då...

florin design sa...

Inte tråkig! Jätte fin!!! Gillar enkla tröjor som denna, det behövs det oxå!