torsdag 12 mars 2009

Flower-Power

För någon månad sedan köpte jag en gardin på loppis som, när jag kom hem och vecklade upp den ordentligt, visade sig vara ännu bättre än jag först trodde. Ursprungstanken var volangkjolar, men när jag fick se de maffiga vita blommorna på den fick jag lov att tänka om. Och funderat har jag gjort, på hur jag skulle kunna utnyttja blommorna. Reslutatet blev en klänning i en vid det här laget välkänd modell. dock lite annorlunda mot de andra i och med att jag ville utnyttja den befintliga kanten.



Mönster: Sy till barnen, storlek 3 år.

Material: Loppisfyndad gardin, mudd från Stoff och Stil samt namnband från Mina Namnband.

Positivt: Jag älskar den!

Negativt: Att jag inte har mer av det underbara tyget. Eller jo, det har jag så det räcker till en solhatt eller två och kanske någon kjol, men det finns inte mer av de stora blommorna.

Har inte ordnat någon knäppning på den här heller. Den i föregående inlägg tror jag kan klara sig utan, men den här måste jag ordna något på. Dottern hade den på sig en stund i eftermiddag, och det ser väldigt bart ut i halsen annars.

12 kommentarer:

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Förstår att du älskar den. Så himla läcker den är.

-ME- sa...

Den var verkligen skitfräck. Fast vi har verkligen inte samma smak när det gäller kläder. *fru Enfärgat* ;)

Anna Mustonen sa...

Helt underbar! Det är sådär barn ska vara klädda ju!

Fangoria sa...

Gud vilket läckert tyg, klänningen blev helt underbar!

Kånkarong sa...

Hur hippie-cool som helst! Vågat och helt rätt att använda fransen, det har jag varit för feg för. :)

OttoPippi sa...

HUR cool som helst!!!!!

Esbe sa...

Wow! Hoppas du har turen att snubbla över fler likadana gardiner! Fast det är ju det som är med andrahandsaffärer... Det finns sällan fler än en. Men om nåt år kanske det dyker upp en till.

od Andulky sa...

Supercool!!

rino sa...

härlig:-)

Y sa...

klart cool!!

Kaja sa...

Coolt med fransen! Där hade jag nog bangat också, men helt rätt att våga använda den!

Strömming sa...

Helt rätt att använda franskanten!!!! SÅ ball!! :D