torsdag 26 mars 2009

Lila elefanter

Imorse landade en flock lila elefanter i min brevlåda. Dom blev genast förpassade in i tvättmaskinen och sedan vidare till torktumlaren. Nu i eftermiddag kunde jag inte hålla mig längre utan satte saxen i dom. Det blev en enkel muddkjol, jag känner mig nästan lite enkelspårig.



Mönster: Eget. Stl 98.

Material: Lila elefanter från Jofotex. Mudd från Stoff och Stil. Namnband från Mina Namnband.

Positivt: Känns som en sommarfräsch kombination. Tänker mig en vit t-shirt till i sommar.

Negativt: Det hade nog blivit snäppet bättre med en naturvit mudd istället för den kritvita. Men jag hade ingen sådan hemma. Får beställa det i nästa omgång. Och så känner jag mig lite trist som snöat in på att sy kjolar och klänningar. Måste ta mig en funderare och komma på något nytt.

Valde rullfåll i nederkanten (skulle ändå till att byta nålar i overlocken, så det kändes som enklaste valet) och det är jag riktigt nöjd med. Blir en liten variation på kjolen i alla fall. Den här är också lite längre än de kjolar jag brukar sy till min lilla tjej. I alla fall dom utan volang.

8 kommentarer:

Anna Mustonen sa...

Det blev supersött, med knallvit mudd med! Så roligt med elefantisarna!

Anna-Snoddas sa...

Jättefin! Fräscht med vitt till! Vill också sy kjolar-och ha lila elefanter! :(

;)

Doris_Assar sa...

Åh, de är mörkare (snyggare) lila än vad jag trodde! Fin kjol! :-)

Strömming sa...

Oh vad läckert! Visste inte ens att det skulle komma lila elefanter... nu väcktes habegäret....

od Andulky sa...

Snygg!!

Annelie sa...

äsch då, inte gör väl det nåt att snöa in sig sådär :)
Det blir ju väldans mycket fina grejer!

Hello sa...

Men så typiskt! Att inte Jofotex tycker att jag får flytta utan envisas med att skicka mina tyger via min gamla adress :( Nu är jag ju hemma med sjukt barn på tredje dagen imorgon, och då hade jag ju kunnat sy lika snyggt som du. Nu kommer det väl på måndag om jag har tur och då måste jag ta tag i allt som hopat sig på jobbet den här veckan.

Snygg blev den!

Jes sa...

Supersnygg!! Jag va skeptisk till lila elefanter, men de va ju snygga man kanske ska köpa en bit :)