lördag 7 mars 2009

Någon på en Fia?

Helt sysslolös var jag inte när vi var i stugan på sportlovet. Fick, med inspiration av min sambo, en idé om att göra ett eget Fia-spel innan vi åkte. Och detta blev resultatet.



Bottenplattan är rätstickad i Iglo från Trysilgarn på stickor 8 och sedan tovad i tvättmaskinen. Prickarna har jag sedan nåltovat fast. Även spelpjäserna och tärningen är nåltovade. Tärningen blev riktigt bra, om än med viss övervikt för femmor och sexor. Materialet till nåltovningen kommer från ett startset som jag köpte för ett par år sedan, minns inte var.

Positivt: Det var ett superkul projekt, och blev över förväntan bra.

Negativt: Prickarna hamnade lite snett på spelplanen, men jag känner att det inte gör så mycket. Och om jag vantrivs med det får jag väl göra en ny spelplan.

9 kommentarer:

Skaparstigen sa...

Vilken rolig idé! Och det blev ju jättebra!

-ME- sa...

Tova i tvättmaskin? Hurdå? Som när man råkar lägga dit sin favoritlammullströja och kör på 60 grader? :s

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Vilket roligt pyssel. Jättefint blev det.

Annelie sa...

Vilket fint spel! Rolig idé!

Anna-Snoddas sa...

Haha...gud vilken rolig idé! :)
Blev jättefint!

Kaja sa...

Underbart kreativt! Och så blev det snyggt dessutom!

Att det blir mest femmor och sexor tycker jag är ett mindre problem... Det är kul att få gå många steg!

SummerMoon sa...

Du är ju GRYM!!! Jäklar vad häftigt! Var får du allt ifrån? =)

Lattjo liten pryl sa...

Åh, vilken kul idé! Verkligen kreativt!! :) Blev jättefint!

Heimlaga sa...

SÅ SKOJIGT!