torsdag 19 mars 2009

Klänning i vårsolen

Ibland får man en bild framför sig när man ser ett tyg, en bild av vad det ska bli av det. Men ibland ändras den bilden innan man sätter saxen i tyget. Jag har köpt två olika dukar på loppis, och båda sa åt mig att dom ville bli en klänning var för sig. Men det slutade med en klänning, i två olika tyger.



Mönster: Sy till barnen, stl 3 år.

Material: Två olika loppisfyndade dukar, mudd från Stoff och Stil, snedslå från Bibbis, Namnband från Mina Namnband samt en liten ögla av satinband och en knapp från Calletex.

Positivt: Den blev så mycket bättre än jag först tyckte. När jag började sy ihop den va jag ytterst tveksam till att jag skulle gilla den, men när den väl var klar så gör jag det. Mycket. Och så blev sprundet rakt den här gången. Har nämligen upptäckt att det inte blev det på den förra klänningen. Funderar som bäst på om jag ska sprätta upp och göra om den eller låta den vara som den är.

Negativt: Just nu finns det inget sådant

Man kan inte få för många klänningar! Eller... kan man?

13 kommentarer:

Mimmi sa...

Underbar färgkombination!

OttoPippi sa...

Nej, det GÅR inte att få för många såna här härliga klänningar!! :-)

Sandra sa...

Tycker att det var bra att du ändrade, för det här blev verkligen jättefint ihop!

Underbart fin, och nej man kan aldrig få för många klänningar.

Husfrun på landet sa...

Superfin klänning. Och man måste ju ha många att välja mellan :)

Anna Mustonen sa...

Helt sjukt vackra färger ihop. och jag gillar verkligen din klänningsmodell! Kanske får jag låna den nån dag. ;)

od Andulky sa...

Verkligen underbar!!

Lallis/Helene sa...

Jättefin klänning!

Anonym sa...

Det var en mycket fin klänning!!! Den finaste jag sett pa länge pa olika sybloggar, pa allvar!

Skaparstigen sa...

Åh, så fin! Men man kan faktsikt få för många klänningar, i alla fall om man bara har pojkar som jag. :)

Retro Elephant sa...

Tygerna är som menade för varandra :) Jättefin klänning

//Lina

Helena sa...

Jättefin klänning! Gillar modellen!

Lilla Gryn sa...

Den var jättefin!! WOW!

Strumpetossa sa...

Vilken härlig klänning!