tisdag 5 maj 2009

Hatt och klänning

Två klänningar med matchande hattar, tänkta att ta med på en marknad jag ska stå på om några veckor.



Mönster: Det vanliga ur Sy till barnen. Men denna gång utan mudd i ärmen. Storlek 3 år.

Material: Tyg från Nisses i Rockhammar. Snedslå från gömmorna. Knappar från Röda Korset och en liten bit satängband till knäppöglor från Calletex. Namnband från Mina Namnband.

Positivt: Kul att sy något som är lika, men ändå inte.

Negativt: Min ena smidesgalge verkar ha fått fötter och sprungit och gömt sig. Jag begriper verkligen inte vart den tagit vägen. Irriterande!



Mönster: Eget med inspiration från boken "Kläder och grejer du kan sy själv" av Kerstin Lokrantz och Christina Björk. Storlek ungefär 3-6 år eller så.

Material: Tyg från Nisses i Rockhammar. Snedslå från gömmorna. Fodertyg från en gardinkasse från mamma. Tror jag. Namnband från Mina Namnband.

Positivt: Tycker dom blev riktigt bra, och det är kul att sy en lite annan modell än den jag brukar sy.

Negativit: Fick sprätta en del på den röda innan jag fick den ok. Men det visar bara vikten av att nåla ordentligt, då blir det bättre.

Om någon skulle vara intresserad av klänningarna och/eller hattarna så hör av er. Mailadress finns uppe till höger. Priset är 200 för klänningen och 150 för hatten. Paketpris 300kr. Plus frakt.

5 kommentarer:

LinSar sa...

jätte snygga set

Lilla Gryn sa...

Somrigt och härligt. Visst är det roligt att sy hattar?!

BONGI sa...

Åh så fint!! Kul med marknad! Och "det färdigställda ufot" under är helt ljuvligt!!!

Skaparstigen sa...

Fint med set! Var är det du ska stå på marknad? Är lite nyfiken eftersom jag bor i närheten?

Solveig Lövendahl sa...

Tack för din kommentar! Fina klänningar och hattar!