måndag 25 maj 2009

När det ändå är igång och blommar...

Min syster far land och rike runt hela sommaren på diverse olika medeltidsmarknader. I slutet av förra sommaren lovade jag henne att jag skulle sy upp lite gycklarmössor som hon kunde ta med sig nu i sommar. Har alltså haft hela vintern på mig, men ändå sitter man i sista minuten och syr som en galning.



Tio stycken, i två olika storlekar blev det i första laddningen. Här har inte alla fått bjällror än eftersom jag inte hade hemma så det räckte.


Tygerna jag använt är restbitar av linnetyger från klänningstillverkningen förra året, samt ett rutigt loppistyg som jag fått av nämnda syster. Mönstret är från Sophias atelje, dock har jag justerat storleken.

5 kommentarer:

Anja Allvin sa...

oj vad fina!!! Och så många!!! :-)

Junebacken sa...

Vilka läckra! Vad duktig du är!

-ME- sa...

Oiii vad söta! Hur stora är de och vad kostar de?

Josefinaste sa...

Vad roligt och annorlunda! Hoppas att det går bra med dem! =)

Vindling sa...

Dom är i storlek typ 3-6 år och 6-liten vuxen typ. Och kostar ehhh... 150 tror jag.