söndag 3 maj 2009

Ett färdigställt ufo

Den här klänningen har legat halvfärdig på sybordet ett längre tag nu. Häromdagen kom jag mig äntligen för med att göra klart det sista.



Mönster: Sy till barnen, stl 3 år.

Material: Tyget köpt hos Nisse i Rockhammar. Mudd från Stoff och Stil. Kantband och satinband till knäppögla från Calletex. Knapp från Röda Korset. Namnband och storleksetikett från Mina Namnband.



Positivt: Att jag kom mig för att få den färdig. Att den blev riktigt söt.

Negativt: Hade tänkt ha den med till en marknad jag ska vara med på om ett par veckor, men undertråden trasslade sig lite när jag sydde dit snedslån i nederkant. Orkar inte sprätta och sy om, så den får gå till min dotter istället. Jag har mer tyg så jag kan sy upp en till.

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefin!!

Sandra sa...

Vilken härlig klänning!

Tyget passar perfekt till en klänning tycker jag =)

Anja Allvin sa...

Gillar den jättemycket!!!!!