tisdag 12 maj 2009

Kasse på kasse på kasse

Tänkte försöka mig på att sälja tygkassar på marknaden jag ska på nästa vecka, så här är en laddning som jag sytt under helgen.



Material: En salig blandning av vad som fanns i gömmorna. Ursprungligen inköpta på Ikea, Jysk, Tradera, loppis osv. De flesta är fodrade i oblekt bomull från Ikea.

Mönster: Utifrån en ICA-kasse.

Positivt: Ett bra sätt att göra av med en massa tyger som bara ligger.

Negativt: Tradigt att sy samma sak hela tiden. Men kassarna går ganska fort att sy, så det gick rätt bra ändå.

Hade från början två av den vita med röda rutor, men den andra hann inte fastna på bild innan jag gav bort den i present.

Om någon är intresserad är de till salu för 50 kr plus frakt.

7 kommentarer:

Husfrun på landet sa...

Coola, dom var jättefina allihopa :)

od Andulky sa...

Oj, vilken produktion! Jättefina!!

LinSar sa...

Många fina kassar

Esbe sa...

Jättefina! Det är ju positivt när man inte behöver lägga ner så jättemycket arbete på dem. Speciellt om det blir lite samma, samma, samma över det hela!

Lilla Gryn sa...

Åh, så fina. Hoppas du får dem sålda allihopa. Rolig idé att rita av en ICA kasse.... skoj!

Retro Elephant sa...

Kul att du ville delta i min tävling! :)

//Lina

Elin sa...

Jag gillar verkligen hur hur du exponerar dina alster, i buskar, tvätthängare mm...kul!!