tisdag 26 maj 2009

Marknadsklänningar

Hann även med att sy upp ytterligare tre klänningar till marknaden.



Mönster: Sy till barnen, storlek 2 år.

Material: Flodhästtygerna från Ikea, snedslå från gömmorna. Knappar från Calletex och Röda korset, smalt satängband till knäppöglor från Calletex. Namnband från Mina Namnband.



Material: Tyget är köpt hos Nisse i Rockhammar. Snedslån från Stoff och Stil. Namnband från Mina Namnband.

Mönster: Enkla Barnkläder av Inger Bäversten. Storlek 120, men utan sömnsmån. Motsvarar nog ca 110/116.

Den här blev i smalaste laget i halsringning och ärmhål så jag har ritat om mönstret lite för att justera det, men inte hunnit provsy någon klänning med det mönstret.

Den gröna flodhästklänningen finns ännu till salu för 200kr plus frakt om någon skulle vara intresserad.

4 kommentarer:

Josefinaste sa...

Finfina!!

Kaja sa...

Jag är inte så förtjust i flodhästtyget, men den tredje klänningen.... Mmm. Jättefin!

MinaMirakel sa...

Klänning nr3 var oxå min favorit, fina foto/ Åsa

Jenny sa...

Vilka fina!