onsdag 16 april 2008

Detta är vad jag satt mig i skuld för...

Som en del av mitt projekt-komma-i-bättre-form har jag gjort en deal med mig själv. För varje vecka som jag håller mig ifrån att äta godis får jag köpa en meter tyg. Detta har två syften. Att hålla nere tygköpandet och att inte äta godis.


Jag började förra måndagen och än så länge går det galant. Alltså har jag tjänat in en meter tyg. Men så hittade jag detta på Tradera i måndags:


Och kunde inte låta bli att klicka hem det. Tre meter tyg, men bara en godisfri vecka. Alltså står jag nu i skuld till mig själv med två godisfria veckor. Vad gör man inte för att motivera sig? *fniss*

6 kommentarer:

Botilda sa...

Vilken knasig idé - det skulle kunna varit jag som kom på den ;-)

Men men, undrar hur mycket godis som behövs för att muta dig att sälja ett av de där tygerna vidare... Det där i mitten tittade jag på många gånger innan jag varje gång bestämde mej för att jag inte gillade de andra två som ingick. Eller, i alla fall inte hade samma behov av. Så jag köpte aldrig.

Vindling sa...

Tyvärr, för dig, var det just det tyget som gjorde att jag valde att ropa in just det paketet, så det är inte till salu. ;)

Botilda sa...

Jag får väl sitta här själv med mitt mutgodis :D (Nåja, jag har rätt många tyger att tröstklappa på och får ju verkligen skylla mej själv som inte ropade in tyget när jag såg det.)

Vindling sa...

Hoppas godiset smakar bra. ;)

OttoPippi sa...

Ja, funkar det så funkar det!! Ganska bra idé ändå.... Godisätandet och tygköpandet har ju annars en tendens att anta ganska stora proportioner... Lycka till med de två godisfria, icke tygköpande veckorna :-)

Anonym sa...

Haha, vad kul! Själv försöker jag tappa lite gravidkilon och har ett kanonhärligt tyg som ligger och väntar. Ska bli en sommarklänning och jag kommer att bli SÅ snygg! Det är min motivation. :-)