söndag 6 april 2008

Planeringslista

Har suttit och skrivit en "liten" planeringslista utifrån vad jag vet att jag måste göra, och vad jag har tyg till hemma. Den blev rätt lång...

Överst på den står dock ett ganska trist projekt. Ska sy ett överdrag till en fåtölj här hemma. Trist men nödvändigt. Fåtöljen är härlig att sitta i, men den är hopplöst sliten. Så jag var på Ikea och köpte tyg igår, det ligger just nu i tvättmaskinen. Får se om jag kommer mig för att börja med det imorgon eller om det får ligga till sig lite till.

Näst på listan är en klänning till Mini som varit på gång ett tag. Rött tyg med svarta prickar. Hon har valt det själv och kommer se ut som en nyckelpiga. *fniss*

Därpå kommer en tunika och en mössa till Micro i tandtyget från Stoff och Stil.

2 stycken dagisväskor, en i det orangea med glada kor som jag redan gjort en väska av och en i ett djungeltyg som jag inhandlade på Åhlens idag.

Solhatt, brun med får, av ett örngott från Åhlens. Till Micro.

Sedan kommer en lite mer "plojgrej". Min sambo har beställt en mössa att ha när han smider. Har varit på jakt efter ett rosa tyg med Hello Kitty till det projektet men inte hittat något. Nu har vi fått korn på ett annat tyg på Tradera, får se om det blir på tok för dyrt eller om vi lyckas ropa hem det.

En groda och två yngel ur en av Kallikås mönsterböcker

Klänning till Micro i samma tyg som "prototypklänningen" jag bloggat om tidigare.

Klänning till Micro i Pippityg rån Åhlens.

En klänning eller dyligt i dungeltyg från Åhlens. Får se vem som får den, och vad det blir.

Klänning till Micro i flodhästtyg från Ikea.

Och längst ner på listan, men det som egentligen är av rätt hög prioritet är medeltidsklänningar till mig och Micro inför sommarens marknader. Mini får klara sig med det hon har i år.

Så har jag också ett E-slöjdstyg liggandes som ska bli något till Micro. Fst jag vet inte vad ännu. Det ska nog inte bli en klänning iaf, för det verkar hon få tillräckligt många ändå. ;)

1 kommentar:

OttoPippi sa...

Ja, "att göra" listorna tenderar väl till att bli låååååånga :) :) Men bra att skriva upp så kan man bocka av! Lycka till med alla dina framtidsprojekt :)