onsdag 9 april 2008

"Ny" fåtölj

Vi har en fåtölj i vardagsrummet som är väldigt skön att sitta i, men som är vedervärdigt sliten. Stoppningen tittar fram och den är allmänt sunkig. Men nu ikväll har jag sytt ett länge planerat överdrag till stolen. Jag blev rätt nöjd faktiskt, men vi testar det några veckor innan jag bestämmer mig för att sy ett till till den andra stolen eller inte. Det kan ju ändra sig lite i passform när man suttit ner det lite.


Material: Tyg från Ikea, resårband från min sylåda.

Mönster: Eget. Mäta, klippa, prova, sy, prova, klippa lite till osv.

Positivt: Fåtöljen blev bra mycket snyggare än innan.

Negativt: Sådant här är ju inte direkt jättekul att sy, men trots allt blev det över förväntan. Negativt är ju också att vi har ju en likadan stol till, så egentligen är jag ju bara halvvägs med tråkgörat.

Tyvärr finns det ingen före-bild. Hade inte kameran hemma när jag var klar med syendet, och fåtöljen måste skruvas isär för att få på och av överdraget. Ni får föreställa er hur den såg ut innan. ;)

Inga kommentarer: