onsdag 16 april 2008

Tandad t-shirt

Dagens projekt blev en t-shirt i tandtyg till Micro.

Tyg: Tandtyg samt brun mudd, båda från Stoff och Stil. Namnband från Mina Namnband.

Mönster: Allt om Handarbete 04/08. Storlek 90 på längden men 70 på bredden.

Metod: Sydde ihop den med hushållsoverlocken, sydde mudden med tät sicksack och gjorde sedan en stickning med tvillingnål. Fållade ärmar och nederkant med tvillingnål. Namnbandet sitter på ryggen, i nacken.

Positivt: Det flöt bra, jag är nöjd med mitt arbete. Halsmudden bävade jag för efter att ha läst en massa om att det ska vara svårt att få det bra, men det gick mycket över förväntan.

Negativt: Den blev vansinnigt bred, trots att jag tog in den så mycket på bredden. Det är bara att inse, Allt om Handarbetes mönster är absolut inte gjorda för mina tändstickor till barn.

Måste öva mera: Fållar! Tycker det är jättesvårt att få dom jämna och snygga.

Inga kommentarer: